הערכות להתמודדות עם המצב הכלכלי הנוכחי

 

המצב הביטחוני והכלכלי דורש מאיתנו להיות מוכנים להתמודד עם המצב באופן מושכל  ולנצל את התקופה לבניית תשתית ארגונית לבאות אשר תשרת את העסק בעתיד. 

 

להלן מספר עצות עכשוויות שיש לנהוג בתקופה זו. חלק מההצעות לטווח הקצר וחלק לטווח הבינוני:

ההצעות לשיפור מתייחסות ל 3 מישורים.

 

 

המישור הפיננסי

 

  • זה הזמן לתמחור חוזר של המוצרים.
  • בנה לעצמך תמחור לעלות שעה עבודה ברמה המפעל וברמת מרכזי רווח השונים.
  • לבחון את תנאי האשראי מול לקוחות גדולים ולנסות לשפר את התנאים.
  • קביעת רמת חשיפה לאשראי לקוחות/ ספקים.
  • דאג ליחס נכון בין ההון העצמי לבין האובליגו של הבנקים.
  • היעזר בשרותי המ.ט.י הקרוב לתכנון פיננסי המתאים לעסק שלך. באתר מ.ט.י אשדוד ישנו קובץ לניהול תזרים מזומנים (במחיצה – תזרים מזומנים) אשר יכול לסייע לך לנהל תזרים מזומנים של העסק שלך.
  • במצב הכלכלי הנוכחי צפויה הקטנת הביקושים אשר תגרום לעסק הקטנה בהכנסות- העזר במ.ט.י לגייס כספים לבעיית ההון חוזר בתקופה הקרובה.
  • היפגש עם מנהל סניף הבנק והצג בפניו את המצב וצעדים נדרשים להתמודדות.  זכור כי היקף האשראי המנוהל בחשבונות עובר ושב – לרבות חשבון חוזר דביטורי, מחייבים כי תשמרנה  מסגרות האשראי המאושרים ללקוח. 


 

 

הערכות להתמודדות עם המצב הכלכלי הנוכחי- המשך

 

המישור הניהולי והשיווקי

 

  • יש לנהל את העסק בשמרנות. ניהול נכון יסייע לך לעבור את המשבר במינימום נזקים.
  • הלקוחות והספקים הם המזינים את העסק- שמור על אמון נאמנות איתם.
  • זאת התקופה להשקיע בהכשרת העובדים, דאג ליצירת אמון עם העובדים ויחד אתם בצע מהלכי התייעלות.
  • תכנן את צעדך לבאות. זה הזמן לתכנון אסטרטגי. חשוב על שווקים, מוצרים חדשים. הקטן את תלותך בלקוח אחד- הגדל את הגמישות.
  • בנה ושפר את נהלי עבודה ואת נהלי הבטיחות.
  • דאג להשקיע בעובדים – ממש את תוכנית ההדרכה. רענן את נושא הבטיחות.
  • עשה לך מנהג קבוע- קבע ישיבות צוות אחת לשבוע. סיעור מוחות יסייע לפיתוח העסק.
  • בחינת שווקים חדשים.
  • קביעת מדיניות מחירים לטווח הקרוב

 

המישור היצרני

  • זה הזמן לפתח ולשדרג מוצרים קיימים וחדשים
  • בנה ועדכן את תיקי המוצר ותיקי הייצור.
  • בנה ועדכן את עצי מוצר.
  • דאג לתחזוקת ולטיפול באמצעי הייצור (כולל רכבים).
  • בדוק את המלאי : מלאי  לשימוש, מלאי למכירה, פג תוקף.
  • קבע מודל למלאי אופטימאלי המתאים לאופי העסק שלך.
  • בנית מערך לבקרה איכות – בקרה סטטיסטית.

 

 

הכותב: שוקי בן שבת- מנכ"ל מ.ט.י אשדוד

 

 
המידע ניתן כשירות לציבור ולא יכול לשמש כעילה לתביעה כלשהי
אושן טכנולוגיות בניית אתרים | איזק בראל עיצוב אתרים כל הזכויות שמורות למ.ט.י. אשדוד 2017